Butlletí d'Inf@ncia
Departament de Treball, Afers Socials i Famílies
Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència
Octubre 2016 #98

· En profunditat ·

Apocalíptics i integrats 2.0

Sera Sánchez Rodríguez
Educador social del Consell Comarcal de la Selva i professor associat de la UdG

Fa poc vaig proposar als meus alumnes de l'assignatura aprenentatge amb les TIC d'educació social de la UdG, un debat en el qual la meitat havien de ser apocalíptics i l'altra meitat, integrats. Parodiava el famós llibre que Umberto Eco va escriure el 1964, però aquesta vegada la cosa no anava de cultura de masses o de cultura d'elits (bé, una mica sí), sinó de tecnologia.

Llegiu-ne més

· Finestra ·

Les pràctiques restauratives: un canvi d’enfocament en la mirada cap a l’altre

Ferran Erra Mas i Lola Montejo Cunilleras
ACPR – Associació Catalana de Pràctiques Restauratives
acpractiquesrestauratives@gmail.com

Les pràctiques restauratives són un conjunt d’eines o respostes que ens serveixen per prevenir o resoldre conflictes i per millorar la convivència entre les persones que s’han vist o que es poden veure afectades per aquests conflictes. Es basen a reforçar o restaurar les relacions de convivència entre les persones i a reparar el dany quan calgui, a través d'implicar la comunitat en el procés i essent capaços d'enfocar-se a jutjar els fets i no pas les persones.

Llegiu-ne més

· Notícies ·

L'ICAA inicia sessions grupals de suport a joves adoptats

L’Institut Català de l’Acolliment i de l’Adopció (ICAA) ha iniciat sessions grupals d’unes 10 persones per a joves de 18 a 24 anys que han estat adoptats.

L’objectiu de les trobades és oferir un espai d’intercanvi, suport i acompanyament entre iguals a aquests joves en les seves vivències personals i familiars per evitar possibles situacions d’aïllament i solitud. En aquest sentit, l’ICAA vol contribuir a la construcció d’una identitats adoptiva positiva en els joves i donar-los suport en el seu procés personal.

Llegiu-ne més
Barcelona participa en la creació del primer projecte europeu d’acompanyament de mares adolescents tutelades

L'entitat EduVic i el seu programa Antaviana, juntament amb la Universitat de Barcelona, treballen des de fa un any en el projecte europeu ‘CAPEvFAIR’, una iniciativa pionera que té per objectiu desenvolupar les habilitats dels professionals que donen suport a les dones vulnerables i els seus infants en risc. A Barcelona, el projecte està centrat en l’acompanyament d'adolescents tutelades que són mares.

Llegiu-ne més
Catalunya, primer sistema sanitari públic europeu que incorpora la detecció de la Immunodeficiència Combinada Greu en el cribratge neonatal

Catalunya es converteix en el primer sistema sanitari públic europeu en incorporar la Immunodeficiència Combinada Greu en el cribratge neonatal. Es tracta de la forma més severa de les immunodeficiències primàries, un conjunt de més de 300 malalties de base genètica que es caracteritzen per una alteració del sistema immunitari.

Llegiu-ne més
Se celebra l'Assemblea Extraordinària del Consell Nacional dels Infants i Adolescents (CNIAC)

Els passats dies 7, 8 i 9 d’octubre es va dur a terme l'Assemblea Extraordinària del Consell Nacional dels Infants i Adolescents (CNIAC) a la casa de colònies de Torre Ametller, a Cabrera de Mar. L’assemblea va girar entorn la preparació de l’estand del CNIAC per la festa dels Súpers i el Saló de la infància, la preparació del manifest per a la celebració del 20 de novembre, dia internacional de la infància, i la preparació de la participació del Consell en el Simposi internacional sobre participació infantil que tindrà lloc a Barcelona el desembre de 2016. 

Llegiu-ne més

· Formació ·

Curs: Mediació familiar en adopció i en el procés de recerca d’orígens

Lloc: Barcelona

Organització: Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya

Dates: 8 i 9 de novembre de 2016

Llegiu-ne més
II Congrés de Serveis Socials: violències en els escenaris actuals

Lloc: Barcelona

Organització: Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya – Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya – Col·legi d’Educadors/es Socials de Catalunya – Col·legi de Pedagogs de Catalunya -

Dates: 9 i 10 de novembre de 2016

Llegiu-ne més
Intervencions i abordatges compartits en salut mental pels infants i adolescents de CRAE

Lloc: Barcelona

Organització: Departament de Treball, Afers Socials i Famílies i Departament de Salut

Data: 10 de novembre de 2016

Llegiu-ne més
Menors immigrants no acompanyats: Una realitat. Un repte. Un debat

Lloc: Barcelona

Organització: Col·legi d'Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC)

Data: 17 de novembre 2016

Llegiu-ne més
Conferència: Excedir els límits. Conflictivitat adolescent

Lloc: Barcelona

Organització: Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya

Data: 17 de novembre de 2016

Llegiu-ne més
9ena Jornada Posem en joc l’educador/a: La intervenció educativa amb infants i adolescents amb trastorns mentals i de conducta. Estratègies. “Nous perfils.”

Lloc: Lleida

Organització: Departament de Treball, Afers Socials i Famílies

Data: 18 de novembre de 2016

Llegiu-ne més
Conferència: Perfil neuropsicològic dels nens adoptats internacionalment

Lloc: Barcelona

Organització: Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya

Data: 15 de desembre de 2016

Llegiu-ne més
Jornades d’Infància i Educació Social sobre Mediació

Lloc: Barcelona

Organització: Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya

Data: 16 de desembre 2016

Llegiu-ne més
Taller: Intervenció psicològica en situacions de crisi amb menors en centres educatius

Lloc: Barcelona

Organització: Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya

Dates: 17 i 18 de desembre de 2016

Llegiu-ne més

· Llibres ·

Famílies i mestres, entendre'ns per educar

Autora: A. Ramis

Anàlisi del context de relació família-escola i propostes de millora a l'abast de tothom amb l'objectiu de construir vincles basats en la confiança i procurar la millor educació per a les criatures.

Llegiu-ne més
shadow bottom
El joc a la primera infància

Autors: M. Edo – S. Blanch – M. Anton

Escrit per professionals amb anys d’experiència en el camp de l’educació que comparteixen les seves mirades disciplinàries sobre el joc. Els autors exposen i argumenten, partint de la investigació i de l’experiència professional, per què el joc és tan fonamental dins i fora de l’escola.

Llegiu-ne més
shadow bottom
Educació en valors i emocions

Autor: E. Donald

En aquest llibre es presenten quaranta-sis activitats i dinàmiques per treballar emocions i valors amb infants, adolescents i joves i s’hi inclouen els fonaments pedagògics que les justifiquen.

Llegiu-ne més
shadow bottom
Butlletí d'Infància: què és? | Vols participar? | Alta | Baixa | Contacte

ISSN: 1988-7612

Direcció general d'Atenció a la Infància i l'Adolescència
   
AMUNT