• Imprimeix

Sessió 5. Jugar serveix? Aprenem jugant?

Jugant, els infants desenvolupen capacitats i competències d'un valor incalculable. I és que si avui, una persona adulta, és capaç de superar reptes, és probablement perquè un dia es va atrevir a enfilar-se a una bicicleta i, segurament, si pot posar-se en el lloc d'algú altre és perquè molts cops va jugar a ser una altra persona. A més, jugar en família permet als pares i a les mares crear un espai de relació en el qual conèixer i enfortir vincles.
En la sessió es reflexionarà sobre com el joc de l'infant evoluciona a mesura que canvien les seves capacitats, les seves necessitats i les seves experiències vitals, i en com l'adult i l'entorn pot generar situacions i activitats d'aprenentatge enriquidores per a les criatures a partir del joc.

Sessió 5 – Jugar serveix? Aprenem jugant?

Cas pràctic

"És bo comprar joguines destinades a infants d'edats més grans que la del nostre fill o filla?"

 

Les joguines no han de ser, per a l'infant, ni massa complicades ni massa simples. Quan la joguina els resulta simple, és a dir, que no els suposa cap repte o simplement "ja els ha passat l'edat", ràpidament els avorreix i se'n desinteressen. Tot i així, la tendència dels adults és escollir joguines per a edats superiors a la de la criatura que hi jugarà. A vegades perquè pensem que el nostre fill o filla ja està preparat, o és molt llest i ho aprèn tot molt ràpidament o, altres vegades, es tracta d'afavorir que li durin molt de temps. Però aquesta pràctica pot provocar frustració en l'infant, amb la qual cosa la seva autoestima es veu perjudicada, i pot acabar demostrant un rebuig.

Cas pràctic
Data d'actualització:  12.12.2012