• Imprimeix

Campanyes

Campanya de consells de seguretat a la llar

 

S'ha establert una col·laboració entre el Departament i els Bombers de la Generalitat en el marc d’una campanya de divulgació de consells i d’informació de seguretat a la llar, adreçada a tota la població, amb la intenció d’arribar al conjunt de la població catalana. Des de Bombers de la Generalitat s’ha detectat, d’una banda, que hi ha sectors de la nostra població que desconeixen el protocol a seguir en cas d’incendi, i d’altra banda, també s’han identificat comportaments de risc en les llars, que s’haurien d’evitar per tal de minimitzar els incendis en l’àmbit de l’habitatge. Aquesta campanya pretén aportar informacions bàsiques per evitar els riscos associats als incendis que es produeixen per manca d’informació. S’han traduït els continguts a diferents llengües: castellà, francès, anglès, àrab, amazic, xinès i urdú per arribar al màxim de població.

 

Xerrades sobre prevenció en cas d'incendi a la llar

Si formeu part d'alguna organització o entitat i esteu interessats que els Bombers de la Generalitat vinguin un dia per parlar sobre prevenció d’incendis i actuació en cas d’incendis a la llar i en els edificis, si us plau, ompliu el següent formulari. Un cop es rebi la sol·licitud, els Bombers es posaran en contacte amb vosaltres per confirmar el dia de la xerrada.

Som Catalunya. País de convivència

La Secretaria d’Igualtat, Migracions i Ciutadania promou campanyes de sensibilització i informació en sintonia amb els objectius que persegueixen les polítiques d'acollida i integració que promou el Govern.

La campanya Som Catalunya. País de convivència, emmarcada en la signatura del Pacte nacional per a la immigració, volia transmetre a la ciutadania un missatge de normalitat sobre el fet migratori, identificat com un dels trets definitoris del país, que forma part de la realitat estructural des de fa temps i que, en cap cas, es pot considerar un fenomen conjuntural. Aquesta campanya institucional tenia com a objectiu sensibilitzar el conjunt de la població sobre la diversitat cultural i la importància de mantenir la cohesió social. Per aconseguir-ho, explicava el fet migratori com una realitat estructural que ens defineix com a país. A més, apel·lava a la memòria col·lectiva com a país receptor de migracions i com a antics protagonistes de processos migratoris. La campanya destacava la voluntat de construir un país basat en la plena igualtat de drets i deures, amb el català com a llengua d'acollida i la cultura catalana com a element integrador que ens cohesiona com un sol poble i ens identifica al món, tal com recull el Pacte nacional per a la immigració. Entre el 12 i el 31 de gener del 2009 es van publicar anuncis amb tres creativitats diferents a diversos mitjans de premsa escrita i digital d'arreu de Catalunya, i es van instal·lar cartells a la xarxa del metro i a diversos locutoris de Barcelona.

Data d'actualització:  09.01.2017