• Imprimeix

Joventut presenta el nou Carnet Jove de l'Hospitalet de Llobregat, coincidint amb l'inici de l'expedició de la popular targeta social i d'avantatges

El director general de l’Agència Catalana de la Joventut, Cesc Poch, i el tinent d’alcaldia d’Esports i Joventut de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat, Cristian Alcázar, presenten els resultats provisionals de la campanya que vol potenciar el comerç local i l’ús diari del carnet entre els joves del municipi

05/11/2018 17:11
Joventut presenta el nou Carnet Jove de l'Hospitalet de Llobregat, coincidint amb l'inici de l'expedició de la popular targeta social i d'avantatges
Joventut presenta el nou Carnet Jove de l'Hospitalet de Llobregat, coincidint amb l'inici de l'expedició de la popular targeta social i d'avantatges

El director general de l’Agència Catalana de la Joventut (ACJ), Cesc Poch, i el tinent d’alcaldia d’Esports i Joventut de l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat, Cristian Alcázar, han presentat aquest matí en roda de premsa l’inici de l’expedició del nou Carnet Jove de L’Hospitalet de Llobregat i els resultats de la campanya inicial de suma de nous col·laboradors al municipi, en la seva fase inicial. Ho han fet acompanyats del, director del Centre d’Institucions de Barcelona de CaixaBank a Barcelona, Àngel Tresserras.

Amb la posada en marxa del nou projecte impulsat per l’ACJ des de principis de juny, un total de set ajuntaments catalans han endegat una campanya de suma de nous avantatges i descomptes entre els comerços i empreses locals, i ara s’iniciarà la promoció del Carnet Jove entre el jovent del municipi. L’objectiu de la iniciativa és la d’oferir una bona oferta d’avantatges de qualitat i proximitat per als joves, i la de potenciar-ne l’ús en el dia a dia, especialment en aquells comerços i establiments locals que permetin un arrelament al municipi i un vincle amb el comerç de proximitat.

La presentació en roda de premsa del nou Carnet Jove de L’Hospitalet de Llobregat d’aquest matí marca el punt de partida per a expedir els nous carnets, que inclouran el logotip de cadascun dels ajuntaments participants, mentre que la resta del plàstic mantindrà la mateixa estètica que el Carnet Jove d’abast nacional.

D’aquesta manera, els joves de L’Hospitalet de Llobregat que des d’avui decideixin de fer-se nous titulars del Carnet Jove ja ho poden fer tot acudint a una de les oficines de CaixaBank del municipi, on rebran el nou plàstic. Per acreditar que resideixen a la població, ho podran fer mostrant el seu DNI, el certificat d’empadronament o bé algun altre document que constati el seu lloc de residència.

Per la seva banda, els joves que ja eren titulars i que, per tant, ja disposen del plàstic genèric del Carnet Jove, no caldrà que el renovin. Així mateix, properament disposaran de la nova imatge del Carnet Jove de L’Hospitalet de Llobregat al Carnet Jove Virtual que inclou l’APP del Carnet Jove.

La presentació d’avui també ha servit de tret de sortida a la campanya de comunicació local per tal de potenciar que més joves es facin el nou Carnet Jove Municipal. En aquest sentit, des de l’ajuntament es farà difusió de la iniciativa a través de les xarxes socials, de publicitat als mitjans de comunicació i de la distribució de díptics i pòsters als equipaments culturals i esportius del municipi.

L’objectiu, tal com ha explicat el director general de l’ACJ, Cesc Poch, és que el nou Carnet Jove de L’Hospitalet de Llobregat connecti el Carnet Jove, popularment conegut, amb el món local, i especialment amb el comerç i serveis de proximitat. “Amb aquest nou projecte volem fer una aposta decidida per convertir el Carnet Jove en una eina encara més útil pel dia a dia dels joves als seus municipis. I de retruc, posar un granet de sorra per a fomentar l’arrelament dels joves als seus llocs de residència”, ha afegit Poch.

De la seva banda, el tinent d’alcaldia d’Esports i Joventut de L’Hospitalet de Llobregat, Cristian Alcázar, ha explicat que el nou carnet jove servirà per apropar les persones joves als comerços de L’Hospitalet de Llobregat i potenciar-ne l’ús en el dia a dia. “El Carnet Jove Municipal contribuirà a reforçar el lligam del jovent amb la seva ciutat, el sentit de pertinença, alhora que els ofereix un ampli ventall de descomptes en serveis i establiments de la seva ciutat. Aquesta iniciativa està també en la línia del govern municipal d’impulsar l’activitat econòmica de la ciutat, en aquest cas del comerç, un sector amb una forta presència a la ciutat i amb un paper destacat a la nostra economia”, ha afirmat Alcázar.


Campanya per a sumar avantatges


Com a resultat de la primera campanya del Carnet Jove Municipal iniciada el juny, el nombre d’avantatges que s’ofereixen a L’Hospitalet de Llobregat a partir d’avui és d’un total de 294. Això implica que s’ha duplicat l’oferta d’avantatges en relació als que s’oferien abans de l’estiu, fet que millora l’oferta i usabilitat del carnet pels seus titulars. Es tracta, de totes maneres, d’una xifra inicial que anirà augmentant a mesura que avanci la campanya anual de suma d’avantatges que seguirà duent a terme l’ajuntament amb la supervisió de l’ACJ.

D’aquesta manera, els 16.941 titulars del Carnet Jove d’entre 12 i 30 anys que resideixen a L’Hospitalet de Llobregat, així com també els prop de 550.000 joves catalans i els sis milions d’europeus que disposen del carnet, tenen accés des d’avui a tots aquests avantatges i descomptes en el comerç i serveis locals de la població. Aquesta nova oferta ja es pot consultar des d’avui al nou espai web del Carnet Jove de L’Hospitalet de Llobregat.

Entre els nous avantatges que s’han aconseguit afegir de manera provisional durant aquesta fase inicial, dels quals ja podran gaudir des d’avui mateix els titulars del Carnet Jove, destaquen els descomptes i avantatges vinculats a l’ús del carnet en el dia a dia: alimentació -amb una àmplia oferta als mercats municipals-, perruqueria, articles per a la llar, serveis mèdics, formació, estètica o vehicles.

A més a més, l’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat manté per aquest 2018 els avantatges en diferents serveis municipals, com són els descomptes en el Teatre Joventut i a l’Auditori Barradas. Així mateix, el consistori estudia l’ampliació d’avantatges a d’altres serveis municipals.

Aquests nous avantatges locals responen als àmbits prioritaris d’actuació establerts per l’ACJ i l’ajuntament, relacionats amb el temps lliure dels joves (cultura, formació o esport), així com els que tenen a veure amb el seu dia a dia (serveis per a l’emancipació). En la mateixa línia del Carnet Jove a nivell nacional, els nous avantatges també s’adapten als diferents perfils de joves: adolescents, estudiants o joves emancipats, per tal de donar millor resposta als seus interessos i necessitats.

Segons ha destacat el director general de l’ACJ, Cesc Poch, l’aposta per incrementar el nombre de descomptes locals del Carnet Jove també respon a la pròpia demanda de milers de joves durant l’acció participativa organitzada el 2017 coincidint amb el 30è aniversari del Carnet.

Els resultats de la campanya de suma d’avantatges presentada avui són provisionals, ja que el pla anual preveu continuar la tasca d’afegir-ne més i millors. “L’oferta que presentem avui és només un punt de partida que esperem que vagi en augment els propers mesos”, ha afegit Cesc Poch. En aquest sentit, la voluntat de l’ACJ és que les noves adhesions de comerços de L’Hospitalet de Llobregat al Carnet Jove Municipal esperonin a d’altres comerços de la població a fer el mateix pas.
És una tasca que es continuarà fent des de l'Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat.

Una de les maneres per promocionar el Carnet Jove als comerços locals és la col·locació d’un distintiu a l’entrada de l’establiment, una mesura que ja podran dur a terme les noves empreses i serveis adherits aquests mesos. Aquesta actuació es complementa amb d’altres accions paral·leles, com són la millora de l’eina de geolocalització de l’APP del Carnet Jove amb una mirada local, per tal de prioritzar els avantatges del carnet que tenen al seu voltant en el moment en què facin ús del servei.