• Imprimeix

Oficines

Què és una oficina?

L'oficina és una dependència administrativa, d'atenció presencial, que té la funció d'apropar els serveis i recursos del Departament i els de l'Administració de la Generalitat de Catalunya a la ciutadania i al món associatiu del territori.

Què s'hi pot fer?

L'oficina informa sobre recursos adreçats a famílies, joves, dones, gent gran, associacions, voluntariat, etc., que són competència del Departament o de la Generalitat de Catalunya, així com d'altres serveis o prestacions que els puguin interessar.

S'hi tramiten prestacions, ajudes i recursos del Departament o d'altres de la Generalitat de Catalunya: subvencions per a associacions, prestacions econòmiques per a famílies amb infants, per a persones amb disminució, pensions no contributives, reconeixement del grau de disminució, registre d'associacions, títol de família nombrosa, etc.

Des de les oficines es col·labora amb campanyes de sensibilització cívica i de voluntariat i es dona suport a les iniciatives del teixit associatiu de Catalunya per afavorir el seu arrelament i el seu desenvolupament dins de les competències departamentals.

La xarxa també és:

  • Registre administratiu de documentació on es poden presentar sol·licituds d'acord amb el que preveu la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
  • Punt d'atenció presencial de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC), que facilita l'alta presencial d'usuaris i el seguiment de les gestions que els afecten si els usuaris ho demanen.

Horari

  • De dilluns a divendres, de 9 a 14 hores.
  • Tancat: el mes d'agost, el 24 i 31 de desembre.

Qui pot accedir-hi?

És un servei obert a totes les persones i entitats.

Qui ofereix aquest servei?

El Departament mitjançant la Direcció General d'Acció Cívica i Comunitària.

Informació relacionada

Data d'actualització:  27.04.2015